Als rentmeester/beheerder ben ik betrokken. Ik sta in voor het private beheer van de eigendommen die u als eigenaar aan mij toevertrouwt.
Uw vastgoedportefeuille duurzaam verzorgen, levert rendement en vertrouwen.
Ik ’ontzorg’ u als eigenaar door u de administratieve, financiële en technische zaken uit handen te nemen. Uw huurders hebben mij als centraal aanspreekpunt.

Taken van de rentmeester:

  • Het administratief beheer met o.m.:

    • Alle communicatie tussen huurder en verhuurder, leveranciers of andere partijen

    • Aangifte doen bij verzekeringsmaatschappijen bij schadegevallen

    • Schadedossiers opvolgen

    • Opmaken van een beheerscontract

  • Het technisch beheer met o.m.:

    • Toezien op de goede staat van het gebouw en de eigenaar adviseren i.v.m. onderhoudswerken, herstellingen, renovaties …

    • Opvolgen van de conformiteit van alle technische installaties zoals gemeenschappelijke cv-installaties, liften, noodverlichtingen, brandcentrales en rookkoepels, brandblusapparaten …

    • Zorgen voor alle wettelijke keuringen.

  • Financieel beheer met o.m.:

    • Huurgelden ontvangen op rubriekrekeningen

    • Huurgelden controleren en achterstallige betalingen opvolgen

    • Huurgelden tijdig doorstorten aan de eigenaar

    • Verzorgen van indexaties

    • Uitvoeren van betalingen aan leveranciers

  • Verhuur:

    • Panden verhuren

    • Verhuurdossiers correct afsluiten: zorgen dat de huurder het pand in goede staat verlaat, vrijmaken van de huurwaarborg, meterstanden overzetten, attesten opvragen …

Maar zeker ook:

  • Een goede verstandhouding opbouwen met de huurders.

  • Snel stappen ondernemen.

  • Probleemoplossend denken en conflictvermijdend handelen.